Vi tar rollen vår på alvor

Enten det er store eller litt mindre ting som skjer i regionen, så er det helt naturlig at lokalavisen er på plass for å dekke hendelsen.
– Og når Arctic Race of Norway igjen kommer til Narvik, så er det klart vi er på plass.

Salgssjef Tonje Sollie, redaktør Andreas Haakonsen og sjefsredaktør/adm.direktør Christian Senning Andersen er klare. Det er også hele redaksjonen og markedsavdelingen. For når sykkelsirkuset igjen entrer byen, er det det mye som skal gjøres både i tiden før og under etappen.

Skaper liv og røre

Vi skal være der det skjer. Det er det vi brenner for, sier salgssjef Tonje Sollie, redaktør Andreas Haakonsen og sjefsredaktør/adm.direktør Christian Senning Andersen.

Journalistene i Fremover har som første bud å ivareta samfunnsoppdraget sitt. Og det er å fortelle om hva som skjer i samfunnet og hvordan dette påvirker innbyggerne. For markedsavdelingen er deres jobb å vise fram hva som finnes i regionen i form av både annonser og magasiner. Men selv om begge avdelingene tar arbeidet sitt på alvor, så betyr det ikke at de storkoser seg når så store arrangementer som Arctic Race of Norway kommer.

-Vi har en utrolig viktig rolle i lokalsamfunnet. Vi brenner for det vi gjør. Og da handler det om å være der det skjer når det skjer, forteller Senning Andersen.

-Det betyr at vi også i år kommer til å være veldig til stede og synlig under årets arrangement, forteller Haakonsen.

I tillegg til flere journalistiske saker om Arctic Race før og under rittet, skal markedsavdelingen også lage et eget lokalt bilag om Arctic Race of Norway.

Bitt av basillen

Selv om det er tredje gang Arctic Race of Norway entrer Narvik, er ikke arrangementet blitt en rutine for den drevne gjengen på mediehuset.

-Ingen arrangement er like. I tillegg til å rapportere om det faktiske arrangementet, handler det også om å finne de gode historiene rundt arrangementet, forteller Haakonsen.

Det er også derfor Fremover blir å finne lett tilgjengelig i Narvik sentrum under arrangementet. Der vil de være tilgjengelige med el-sykkel og elektriske sparkesykler – klare for å rykke ut på oppdrag.

-Vi er kanskje blitt litt bitt av sykkelbasillen, men det er også fint å være miljøvennlig der vi kan, forteller Senning Andersen.

-I sentrum blir det liv og røre på standen til Fremover. Vi har i vinter og vår hatt pop up-kontor i distriktet, og blir å ha det når sykkelrittet kommer til Narvik også, forteller Sollie.

På pop up-kontor i Race Village kan lesere og kunder stikke innom for en prat med både markedsavdelingen og tipse journalistene om gode saker. Det blir også konkurranse og alltid tid for bare en hyggelig prat.

-I tillegg blir vi selvsagt også å selge t-skjorter til Barneløpet og Ragnars Care Foundation, som er helgen etter Arctic Race of Norway, forteller Sollie.

Det er ikke bare samfunnsoppdraget og å selge Narvikregionen som er viktig for Fremover. Det er også barna. Derfor er ikke Fremover bare en god sponsor til Arctic Race of Norway, de er også en solid støttespiller til Barneløpet – Ragnars Care Foundation og Folkerittet, et samarbeidsprosjekt med Narvik Cykleklubb, Arctic Race of Norway og Fremover. Folkerittet er et sykkelritt for hele befolkningen – enten man sykler på racersykkel eller tre-girs sykkel med kurv.

– Vi tror at det å komme opp med flere aktiviteter rundt større arrangementer er med på å styrke positiviteten og engasjementet i Narvik og regionen rundt. Det er det vi brenner for, avslutter de tre.