Vi må våge å være utradisjonell

Viser Lisbeth Perdersen og Frank Sundermeier som begge jobber i Polar Kraft

Når Polar Kraft flytter kontoret sitt fra teknologibyen til Narvik sentrum i en uke, er det ikke bare for å være mer tilgjengelig for kundene. Det er også for å kunne ta del i sykkelfeberen i Narvik.

– Som så mange andre aktører, vil også vi være med på å skape liv i byen når Arctic Race of Norway entrer Narvik igjen, forteller salgssjef på Polar Kraft, Frank Sundermeier.

Urbane Narvik

Polar Kraft har ikke bare kontor i Narvik, men i åtte byer og steder i Nord-Norge. Sundermeier og Lisbeth Pedersen, grafisk designer/markedsrådgiver sitter på narvikkontoret til daglig, men har, naturlig nok, gode kontakter ute i andre byer i Nord-Norge. Og det som går igjen er at flere og flere kommenterer: Se til Narvik! Dette er ikke tilfeldig, sier Sundermeier.

Det er viktig å støtte opp med dagens arrangementer for å skape en spennende og urban by i framtiden. Det mener salgssjef Frank Sundermeier og Lisbeth Pedersen, grafisk designer/markedsrådgiver i Polar Kraft

-I Narvik har det vært mange aktører som har jobbet hardt for å skape engasjement og aktivitet. Og dette vises. Ikke bare i Narvik, men i hele Nord-Norge, sier han.

For noe av det med å være en spennende og urban by er ikke bare at det skjer arrangementer. Det handler også om å være utradisjonell. Tenke utenfor boksen og få gjennomslag for spennende prosjekter.

-Tilbakemeldinger vi hører både fra Bodø, Harstad og Tromsø er at vi får det til i Narvik. Men vi må ikke stoppe nå. Vi er på vei, men vi har likevel en vei å gå før vi kommer i mål, sier Sundemeier og forteller at dette passer godt med deres motto.

-Alt vi gjør i dag, er med tanke på i morgen.

Følger opp forventningene

Frank Sundermeier og Lisbeth Pedersen mener at kraftselskaper i nord har en forpliktelse overfor innbyggere til å kunne gi tilbake. For eksempel til å støtte arrangementer, eller lag og foreninger. Dette gjøres både via sponsormidler fra Polar Kraft, men også via Idrettsstrøm.

-Derfor er det viktig for oss å være med på slike arrangementer, sier Sundermeier og forteller at de ikke bare er sponsor for etappen i Narvik, men for alle etappene i årets utgave av Arctic Race of Norway.

Polar Kraft har også flydd opp Tom Stiansen, tidligere toppalpinist, programleder for 71grader Nord og Kraft til idretten-ambassadør, til Lofoten.

-Stiansen skal følge rittet i Lofoten og vi har planlagt livestreaming på facebooksiden vår med han under rittet i Lofoten, sier Sundermeier og forteller at Stiansen dessverre ikke hadde mulighet til å være med på siste etappe i Narvik i år.

Flytter kontoret til sentrum

For å virkelig vise det engasjementet Polar Kraft har til idretten og arrangementer i byen, flytter de like gjerne kontoret midlertidig fra teknologibyen til Narvik sentrum.

-Vi blir å være på plass i våre midlertidige bylokaler fra torsdag 15.august, uken etter og til festivalen Haikjeften er gjennomført, sier Pedersen og forteller at alle er velkomne innom for en prat.

Polar Kraft flytter lokalene midlertidig fra teknologibyen til Narvik sentrum for å kunne bidra ekstra til å skape stemning i sentrum.

-Vi har dørene åpne og kaffen på kok, sier hun.

De to kan også røpe at de i år blir å ha en superenkel konkurranse med en skikkelig god premie.

-Under årets Arctic Race of Norway vil det i Narvik være fokus både på sykkel, men også på alpint. Derfor har vi fått tak i en pappfigur av en alpinist i løypa i Fagernesfjellet.

Konkurransen går rett og slett ut på å ta et bilde av seg selv i pappfiguren og enten sende det til Polar Kraft eller legge det ut på sosiale medier.

-Vinneren får en weekend i Narvikfjellet til en verdi på 20.000 kroner, med både overnatting og heiskort – eller andre aktiviteter i Narvikfjellet for de som ønsker det, sier Sundermeier og forteller at store og små er velkomne innom pop up-kontoret for å knipse et bilde av seg selv i figuren.