Hvordan profilere firmaet ditt til Arctic Race?

Foto: ARN/Pauline Ballet

I disse dager er det mange som planlegger pynting til Arctic Race. Og det er bra!

Hvordan kan firmaene ønske rittet velkommen på best mulig måte?
Det mange ikke tenker på er at man ikke kan bruke logoer fritt. Det gjelder også Arctic Race of Norway sin logo. Du kan ikke bruke den og navnet «Arctic Race of Norway» i markedsføringen av din virksomhet. «Vi støtter Arctic Race of Norway i Narvik» går fint, men ikke å koble det direkte til dine produkter. F.eks. «Kjøp Arctic Race-pizza hos oss».

Arctic Race oppfordrer til å bygge på medieoppmerksomheten rundt ARN og overraske folk med kreative ideer i promoteringen av din bedrift. Tenk sykler og gjerne ARNs farger (blått og orange). Du kan heller ikke fritt bruke løypekartene som ligger på nettsiden. Disse tilhører Arctic Race of Norway.

Hva kan vi gjøre for å være best mulig forberedt?
Følg med på den offisielle nettsiden til Arctic Race of Norway: https://arctic-race-of-norway.com og på den lokale siden for Narvik kommune: http://arnnarvik.no. Begge to har også Facebooksider som holder deg oppdatert på siste nytt. Utforsk nettsidene og få nøkkelinfo om både løypa og det som skjer rundt.

Med kunnskap om hva som skal skje er du godt forberedt i møtet med kunder og andre. Et høyt servicenivå vil oppmuntre folk til å komme tilbake. Ved å diskutere ARN med medarbeidere og kunder bygger du forventninger. Sammen med andre bedrifter, lag og foreninger kan dere bygge et fellesskap og finne på noe sammen til Arctic Race of Norway.

Kilde: Arctic Race of Norway